Tuesday, November 20, 2007

Pulau Pandan Jauh ke tengah..Apa ada di Pulau Indah..?


2:30 ptg..Waktu ni sedang duk melayan konsert bintang2 af di astro ria, tiba2 dapat utusan khas yg mengundang utk sama2 terbang ke Pulau Indah..Wah..Lama rasanya tak ke pulau..

4:00 ptg ..Actually takdela tepat pukul 4 tiba di checkpoint pertama..hehe..Biasalah hari minggu, lautan kenderaan membanjiri jalan..Mewah sebenarnya org kita..Bila toleh ke kiri dan kanan, kebanyakannya hanya seorang dlm sebuah kereta..Maka dgn itu, HABIZ mengambil keputusan untuk terbang bersama2 rakan yg lain dgn satu kereta yg bernama NazaRIA..Memang riang ria suasana di dalamnya..

5:30 ptg Adalah waktu yg dijanjikan utk Supergirls bertemu dgn geng2 TB yg lain dr setiap pelusuk daerah Selangor (ecece). Wahh! Faham dgn situasi yg mungkin mereka hadapi sehingga menyebabkan kelewatan, Supergirls sempat beraksi di HTAR..Thanks to NE' yg turut bersama2 meneriahkan suasana. Sempat juga kami menunggu HELIKOPTER mendarat..Tunggu punya tunggu takde satu helikopter pun yang turun.

6:15 ptg..Sebuah Kembara hitam yg dipenuhi oleh 2 jejaka dan sorang gadis pun sampai..Amboi2..Semuanya berbaju superman..Wah nampaknya mmg besar aura SUPERMAN!' yela lagenda super hero dunia'. 10 minit kemudian muncullah insan yg dinanti2 geng TB dr Klang cik wanie comel dgn CITRA birunye.cik Wanie mengetuai rombongan petang itu untuk ke pulau indah.. vroooommmm..

Perjalanan dr HTAR ke pulau indah mengambil masa lebih kurang 40 minit.. Memang kami tiba awal. Dari jauh dah nmpak tapak karnival. Sungguh tidak disangka2 tempatnya begitu meriah dgn adanya 'fun fair' dan kedudukan yg strategik betul2 bersebelahan pulau..Mmg indah..Patutla namanya Pulau Indah.. Pusat rekreasi ini diberi nama 'laguna indah'. Pelbagai kemudahan disediakan. Bayaran masuk hanya RM2 untuk dewasa, dan percuma buat kanak2 di bawah 12 thn.

Setibanya di tempat kejadian, masing2 memberehkan apa2 yg patut diberehkan.

Sebelum persembahan bermula, kami sempat mengunjungi gerai2 yg ada di tapak karnival. Isk..tak sah kalau x main di 'funfair'. Terasa kembali ke alam ria kanak2 dahulu. Memang ramai yg dtg, mungkin juga kerana awal cuti sekolah. Apa salahnya sekali -sekala beriadah bersama keluarga dan rakan2. Paling seronok, sewaktu sesi bergambar bersama super hero dunia kami telah terserempak dgn Ella Gang's. Mereka mmg 'sempoi' n 'sporting'. Ini merupakan kali ke 2 bertemu mereka. Macam biasa, tak sah kalau tak ber'posing'. Seperti berjanji mereka juga duduk berdekatan apabila show bermula, dan turut sama menyanyi lagu 'Kesal' tanda sokongan buat Heliza.

Heliza? Pada mereka yg tak mengenali siapa Heliza sila layari laman web rasminya di http://www.heliza.com/ dan pada yg kenal teruskan sokongan. So..apa kata ikut Supergirls terbang ke Ipoh Ahad ini untuk GSA? And sebelum tu, kita ke kedai beli akhbar Berita Harian. Membaca amalan mulia, jadikanlah satu amalan.


Sysss... review show Heliza



Nak tengok keindahan Pulau Indah
http://www.pulauindah.com.my

Lagi..Hermm..Jangan lupa beli akhbar Berita Harian.


**Gambar-gambar sekitar Trip ke Pulau Indah tunggu nanti lah ek.**